Zainteresovan/a sam za sledeće usluge…
Hvala što ste nas kontaktirali. Potrudićemo se da vam odgovorimo u što kraćem roku.
Ups! Nešto nije u redu prilikom slanja obrasca.

Očekujemo dobru godinu, iako agencijama sledi preriod prilagođavanja!

Očekujemo dobru godinu, iako agencijama sledi preriod prilagođavanja!

Milivoj Đorđić, General Manager u agenciji smartpoint adria, specijalno za portal Marketing mreža govori o trendovima koji nas očekuju u 2024., u kojoj meri je njegova agencija uključila AI u svoje poslovanje, kao i kakvi su im planovi za ovu godinu.

Koji su najvažniji trendovi u digitalnom marketingu za 2024. godinu?


Na osnovu dosadašnjih “dešavanja” u digitalnom marketingu, već početkom 2023. mogli smo da pretpostavimo u kom pravcu će se ova grana marketinga razvijati i to ne samo u narednim mesecima već i u narednim godinama. Naravno, treba imati na umu da je digitalna sfera jedna živa sfera koja se stalno menja, ali pojedini segmenti su tu da ostanu.

Jasno je da će video i dalje biti kralj sadržaja, bez obzira na to da li ga plasirate na TikTok, Instagram Reel ili YouTube Shorts. Ne treba se plašiti eksperimentisanja sa trendovima, formatima… Pratite svoj brend identitet i pre svega razlog zbog kog ste tu, a istovremeno pokažite svu svoju kreativnost. Predviđa se da će live streaming biti popularan format u 2024, zbog ličnije interakcije sa korisnicima i zašto ne iskoristiti i tu priliku i videti kako će vaša publika reagovati?

U 2024. godini možemo očekivati veći porast popularnosti loyalty programa, te pametniju upotrebu podataka (naravno, uz pomoć veštačke inteligencije); viđaćemo sve više podkasta u video formatu (setimo se značaja videa) i ono što je vrlo važno da razumemo jeste da će društvene mreže postati još popularniji alat za pretraživanje zbog čega neće samo Google morati da se prilagođava promenama, već i mi koji kreiramo i optimizujemo sadržaj koji objavljujemo.

Kako se primena veštačke inteligencije u marketingu razvija i šta možemo očekivati ove godine? U kojoj meri je smartpoint uključio AI u svoje poslovanje?


Veštačka inteligencija mnogo je više od ChatGPT-ja i drugih sličnih alata i to je svima jasno. Najosnovnija upotreba u vidu lakšeg istraživanja i generisanja ideja koje kasnije dorađujemo, razvijamo i prilagođavamo svojim potrebama odavno je prevaziđena (iako je i dalje u upotrebi, razume se).

Izuzetno sam ponosan na način na koji smo implementirali AI u našu platformu SmartPromo koja brendovima nudi kompletno rešenje za sprovođenje loyalty programa i nagradnih igara. Uz pomoć mašinskog učenja i AI-a brendovi više ne moraju da koriste tradicionalna rešenja gde je potrebno poslati kod sa otvarača ili PFR broj sa fiskalnog računa. Sada se sve mnogo lakše sprovodi što čini nagradne igre i loyalty programe jednostavnijim i samim tim primamljivijim za kupce, a i brendove.

Takođe, AI je moćan alat koji nam omogućava da izuzetno detaljno i sveobuhvatno prikupimo i analiziramo podatke o svojoj publici odnosno korisnicima kako bismo im ponudili ultrapersonalizovano iskustvo sa našim, odnosno brendom koji kao agencija zastupamo. Na ovaj način omogućeno je jačanje predictive marketinga, te olakšano osmišljavanje kampanja koje će zaista pogoditi u centar i pomoći vam da ostvarite svoje ciljeve i targete.

Foto: Unsplash

Na koji način društvene mreže (stare i nove) menjaju strategije brendova u 2024. godini? Očekujete li neke novine na tržištu kada su u pitanju društvene mreže?


Iako nisu jedini, društvene mreže su važan deo komunikacionih strategija, ali da bi ostvarile svoj pun potencijal i brendovima donele željene rezultate, kreiranju sadržaja treba pristupiti u skladu sa trenutnim trendovima, ali i uz osluškivanje onoga što vaša ciljna grupa želi i što joj je potrebno.

Verujem da će upravo migracija sa Google pretraživača na društvene mreže, što sam ranije spomenuo, biti jedna od ključnih stvari na koju brendovi treba da obrate pažnju prilikom kreiranja sadržaja u 2024.

Takođe, treba biti otvoren i prema pojavi i korišćenju novih društvenih mreža. Ovakvi pokušaji širenja “ponude” ne bi trebalo da nas iznenade, iako je pitanje da li će neka od njih zaživeti i ostvariti uspeh kao što je to pre nekoliko godina pošlo za rukom TikToku.

Koje nove platforme ili tehnologije verujete da će imati najveći uticaj na marketing u ovoj godini? Zašto?


Ono što je sigurno jeste da će veštačka inteligencija i mašinsko učenje nastaviti da oblikuju ne samo marketinšku industriju, već i sve ostale. S obzirom na to da smo se već u velikoj meri navikli na to, verujem da ćemo svaki novi napredak u ovoj oblasti dočekati sa pozitivnim stavom.

Do sada nisam spomenuo social commerce – društvene mreže će u sve većoj meri integrisati e-commerce elemente što će korisnicima omogućiti da kupuju direktno iz aplikacije, bez dodatnih klikova. U današnje vreme kada svaki dodatni klik “smara”, ovo je zaista korisno rešenje. Osim toga, mobile marketing nastaviće da dobija na popularnosti i značaju upravo zbog činjenice da gotovo svi mi pristupamo sadržaju putem mobilnih telefona.

Influenseri postaju popularniji od medija. Da li će ovo biti ključan trend za 2024?


Naravno. Iako je njihov položaj tokom prošle godine u određenoj meri bio poljuljan usled porasta popularnosti kreatora sadržaja, influenseri zaista jesu tu da ostanu. Na kraju dana, pojedini kreatori sadržaja i sami su postali influenseri.

Ono što će se svakako nastaviti kao trend i u 2024. jesu saradnje sa mikroinfluenserima za koje se veruje da su bliskije vezani za svoje pratioce što dalje donosi i bolje rezultate brednovima koje promovišu.

Većina kompanija okreće se isključivo prodajnim kampanjama i onim koje donose vidljiv prodajni rezultat. Šta će to značiti za agencije?


Agencije će definitivno morati da prilagode svoje poslovanje, odnosno pristup brendovima i njihovim kampanjama. Inovacije i kreativnost implementacije u funkciji prodaje će biti ključne i od nas će se očekivati da se prilagođavamo novim tehnologijama dok istovremeno razmišljamo izvan okvira i pružamo nova, drugačija rešenja.

Imajući u vidu da se donosioci odluka sve više usaglašavaju sa upravom oko rezultata i povraćaja investicija, može se desiti da se stvori veći pritisak na agencije u pogledu dostavljanja željenih rezultata i performansi. No, ovo samo potvrđuje da će agilnost u marketingu biti sve neophodnija. Dakle, pratimo, istražujemo i menjamo se u skladu sa promenama na tržištu.

Koja uspehe je vaša agencija postigla u protekloj godini, a kakvi su vam planovi za 2024?


Kao i prethodnih godina, i u 2023. smartpoint je nastavio da raste, pozicionirajući se kao prava regionalna agencija. Ponosni smo na činjenicu da je preko 70% biznisa upravo došlo kroz saradnju sa klijentima na nivou cele regije i da smo jedna od retkih nezavisnih marketinških agencija koja je sposobna da direktno pokrije ne samo ex-YU tržište, nego i tržišta Rumunije, Bugarske, Mađarske. Na ovaj način naši klijenti imaju jedinstvenu mogućnost da pokriju tržište od 50+ miliona korisnika, što je naročito bitno klijentima koji žele jednu agenciju odgovornu za kompletnu regionalnu marektinšku egzekuciju.

Takođe, sa aspekta razvoja našeg brenda, počeli smo da se “otvaramo” ka tržištu, da upoznajemo našu branšu sa tim šta smartpoint radi i da se pozicioniramo u određenim vertikalama biznisa kao vodeći na našim prostorima.

U 2024. godini definitivno nastavljamo u tom pravcu, s tim što dodajemo i razvoj i promociju digitalnih marketinških rešenja kao poseban segment našem regionalnom biznisu poput SmartPromo aplikacije koju sam spomenuo na početku intervjua. Očekujemo dobru godinu i spremni smo da damo sve od sebe da iz nje izvučemo maksimum!

Izvor: Marketing mreža

Sarađujte sa nama!